Een hart onder de riem – FAQ’s over Corona

De impact van de verscherpte maatregelen inzake het Coronavirus laten zich voelen. In eerste plaats willen we iedereen die momenteel tijdens deze moeilijke periode blijft doorwerken een hart onder de riem steken. In het bijzonder onze klanten in de zorgsector verdienen een welgemeende dankjewel. Dekeyzer-Ossaer is er voor jullie maar ook wij hebben enkele, belangrijke maatregelen getroffen. Hier sommen we de vaakst gestelde vragen op. Nog vragen of opmerkingen? Neem dan zeker contact met ons op!

Blijft Dekeyzer-Ossaer open?

Ja. Bedrijven inzake voeding hebben de toestemming om open te blijven. Wij blijven dan ook produceren en leveren.

Zijn de kantoorafdelingen bereikbaar?

Zeker. Onze mensen zijn bereikbaar tijdens de normale kantooruren. Dit kan telefonisch of via mail. Bij vragen, aarzel niet contact op te nemen. Sommige van onze mensen werken van thuis uit maar blijven zeker bereikbaar. Bij noodgevallen kan u ons bereiken via het gekend noodnummer.

Is er risico dat productiecapaciteit vermindert door zieken?

Nee. In eerste instantie zijn een deel van onze klanten (scholen, horeca …) ‘weggevallen’. Daarom werken wij momenteel maar op 60% van onze beschikbare capaciteit. Dekeyzer-Ossaer heeft dus nog ruime marge om een stijging in productie of het wegvallen van werkkrachten op te vangen. Daarnaast hebben wij de maatregel genomen dat uw bestelling voor levering de volgende dag zeker voor 11 uur geplaatst moet worden. Dit zorgt er mee voor dat wij onze productiecapaciteit kunnen garanderen.

Kan ik nog altijd bestellingen plaatsen?

Ja. Via e-commerce kan u 24/7 bestellingen plaatsen en tijdens de gewone kantooruren kan u ons telefonisch bereiken en beantwoorden wij alle mails. Wij vragen wel uw bestellingen voor levering de volgende dag zeker voor 11 uur te plaatsen. Vanzelfsprekend kan u na 11 uur bestellingen blijven plaatsen voor een latere leverdatum.

Ik moet een bestelling aanpassen of annuleren. Kan dit nog?

Wij begrijpen dat de huidige situatie ook een grote invloed heeft op de werkzaamheden van onze klanten. Gezien wij produceren op maat van de klant en de terugkerende goederen niet verwerkt kunnen worden, vragen wij annuleringen van of wijzigingen aan bestaande bestellingen minimaal twee dagen op voorhand door te geven. U kan ons altijd contacteren om samen te zoeken naar een passende oplossing.

Blijven alle producten beschikbaar voor levering?

Dekeyzer-Ossaer heeft contact opgenomen met z’n leveranciers. Op dit moment zijn er geen vermoedens dat we geconfronteerd zullen worden met stockbreuken. Het is een groot voordeel dat we hoofdzakelijk met lokale producenten en/of producten werken. Indien noodzakelijk zullen wij in de toekomst eventueel het gamma inperken. Dit is momenteel niet aan de orde. Indien bepaalde zaken niet voorradig zullen zijn, zullen wij steeds een alternatief kunnen aanbieden. Courante producten blijven sowieso beschikbaar.

Welke maatregelen nemen jullie voor werknemers?

Sowieso hanteert Dekeyzer-Ossaer zeer strikte regels in verband met hygiëne. Deze worden vanzelfsprekend nog steeds nageleefd. Daarnaast vragen we aan al onze werknemers – ook zij die niet in de productieruimte werkzaam zijn – nog regelmatiger de handen te wassen en te ontsmetten. De nodige zaken (handschoenen, schorten, haar- en baardnetjes …) zijn voorradig. Alle werknemers dienen zich ook te houden aan de maatregel in verband met sociale afstand en werken op minimaal 1.5 meter ruimte van elkaar. Ook in de sociale ruimtes worden deze regels toegepast. Daarnaast blijven zieke werknemers en werknemers die in contact gekomen zijn met iemand die besmet is met het virus thuis.

Nemen de chauffeurs extra maatregels?

Onze chauffeurs zijn voorzien van alle benodigdheden, zoals handschoenen, haarnetjes en mondmaskers. Ze ontsmetten voor en na het leveren per klant de handen en hebben zelf ontsmettingsmiddel mee in de wagen. Wij vragen onze chauffeurs nadrukkelijk om de richtlijnen van de klant ook strikt na te leven. Indien zij de handen nogmaals moeten wassen en/of ontsmetten met middelen van de klant zelf, zullen zij dit doen. Chauffeurs bewaren ook de sociale afstand. We vragen deze dan ook te respecteren. Indien gewenst, kan de chauffeur de leveringsbon met toestemming van de klant zelf ondertekenen voor ontvangst. Hij/zij zal dit dan ook zo vermelden op de bon. Digitale leveringsbonnen kunnen steeds verkregen worden op aanvraag.

Zijn er bij Dekeyzer-Ossaer besmette werknemers?

Nee. Niemand werkzaam bij ons is op dit moment besmet met het virus. Werknemers die zich gedurende de laatste weken ziek voelden, nu ziek voelen of in contact kwamen met mensen die het virus hebben, kregen de boodschap om veiligheidshalve thuis te blijven.

Hoe kan ik jullie bereiken?

U kan ons tussen 8 en 16 uur steeds telefonisch bereiken op 051/59 10 59. Als u vragen of opmerkingen heeft in verband met uw bestelling of levering, kan u tevens mailen naar bestelling@dekeyzer-ossaer.be. Vragen in verband met facturatie mag u sturen naar boekhouding@dekeyzer-ossaer.be. Bij noodgevallen kan je ons bereiken via het gekend noodnummer.

Mijn vraag staat hier niet tussen. Wat kan ik doen?

U hebt een antwoord gezocht in onze FAQ’s maar geen gevonden? Dan verzoeken wij u om uw vraag rechtstreeks aan ons te stellen via verkoop@dekeyzer-ossaer.be. Wij proberen u dan zo snel mogelijk een duidelijk antwoord te geven op uw vraag.

Deze boodschap en vragen werden het laatst geüpdatet op maandag 23 maart 2020. Indien er zich nieuwe evoluties voordoen, zullen wij deze tekst aanpassen.